Blessures

Wat is een (sport)blessure?

Een (sport)blessure is een vorm van lichamelijk letsel dat je kunt oplopen tijdens het beoefenen van sport of door een ongecontroleerde beweging. Schouderblessures en knieblessures komen het meest voor.

Symptomen van een blessure zijn pijn, een verminderde belastbaarheid en soms zwelling. Je lichaam geeft een duidelijk signaal af, namelijk dat je tijdelijk minder zware belasting aan kunt. Gelukkig herstellen (sport)blessures meestal in zes weken en kun je er dan weer voor de 100% tegenaan.

Wat zijn oorzaken van een blessure?

Blessures ontstaan vaak tijdens het sporten, na langdurige belasting of door piekbelastingen. Ook in je dagelijks leven kunnen blessures ontstaan.

De behandeling van een blessure

De behandeling van een blessure ondersteunt het herstel. Er wordt gebruik gemaakt van ultrasone golven en frictietherapie volgens de methode van Cyriax. Deze behandelingmethode richt zich op ontstekingsgerelateerde klachten van gewrichten, spieren, pezen en banden. Je gaat aan de slag met gerichte oefeningen die je thuis kunt doen. Fysio Mart Blanken begeleidt je ook bij het opbouwen van je belastbaarheid met adviezen en tips.

Elk persoon en zijn/haar pijnklachten zijn anders. Tijdens de intake bespreken we je blessure en stellen we een plan op waar jij je in kunt vinden. Fysiotherapie Mart Blanken heeft contracten met alle zorgverzekeraars, zodat declaraties direct bij hen wordt ingediend. Kijk de polisvoorwaarden van je verzekeraar na of informeer bij jouw zorgverzekeraar om na te gaan in hoeverre je voor fysiotherapie bent verzekerd.